Főoldal Hírek Fórum Eseménynaptár Honlaptérkép Belépés
Főoldal > Könyvtár > Tarot beavatási rendszer
A Harmadik Nagy Arkánum
Uralkodónő
 
Kép: A császárnő trónusán ül, jobb kezében a sas, az uralom, balkezében a jogar, a föld jelképeivel. 
 
Ez a mirákulum. A mágia és a morál egysége, a trinitás és a credo. A világbéke a szabadság jegyében. A Kabalában a kettő neve Hohma, a három neve Binah, vagyis a megkülönböztető ismeret. Ahhoz, hogy az emberiség egysége megteremtődjék, minden embernek fel kell szabadulnia. De a felszabadulás nem a test és nem a lélek, egyedül a szellem jegyében történhet. Ezért a kereszténység azt tanítja, hogy az Atya az, őskor, a törvény kora. A Fiú kora a történet, az apokalipszis, az elválasztás kora. A harmadik kor, amelybe most lépünk a Szent Szellem (pneuma) kora, a szabadság és az Egyház kora. Az alkímia ezt a képletet úgy hívja, hogy a Bölcsek köve. Ez a világ sarokköve. Ezen nyugszik a teremtés. - Alles stehet im Wesen der Dreiheit, írja BÖHME. A tarot ábráján a császárnő balkezében lévő jogaron a középen kettéosztott kör látható. Ez a jel a sal jele, az es majim, a lángoló víz. A kör felső részéből a kereszt emelkedik ki. A kereszt a négy világtáj és a négy elem egyesítésének jele, a Nagy Négyszeres Ragyogás. Ami azt jelenti, hogy a tűz és a víz (az Egy és a Kettő), vagyis az őskor és a történet a kereszt jelében, a Háromban (a megváltásban) egyesül. Ez a Bölcsek köve. A tarot második ábráján általában Ízisszel is azonosítják. A Hármat viszont Aphrodité Uraniával. Aphrodité Uraniáról a legtöbbet tudó ember Empedoklész volt. Senki oly hatalmasan nem beszélt az aranyhajú békéről. Van természetesen hazug béke is. Legutóbb ilyen volt az úgynevezett polgári béke, annak a jegyében, hogy mindent hagyjanak meg olyan koszosnak, amilyenné zülleni éppen kedve tartja. Ennek EMPEDOKLÉSZ és LAO-CE tündöklő békéjéhez (a taohoz) semmi köze sincs.

SAINT-MARTIN azt mondja, hogy a Három a szépség száma, mert a Három a materializálódás legelső foka, és ezért alak (szépség) nélkül nem is képzelhető el. A női szépség száma is a Három. Később látni fogjuk, hogy a szerelem száma a kétszer három, vagyis a hat. Minden létező személyben és dologban három mozzanat van: az, első a középpont, a teremtő mozzanat, a szó; a második a megnyilatkozás mozzanata, az értelem; a harmadik az alakot-öltés. Mindig a szó nyilatkozik meg az értelemben, és ölt alakot. E három mozzanat közül a másik nélkül egyik sincs. Szó, értelem és alak egy. Ez az Egység a Három. 
 
Hamvas Béla 
Forrás: Tabula Smaragdina 

Nyomtatható verzió

Kapcsolat Igazi Beavatás Útja Angyalforrás Angyalszív Egész-Ség-Ház Kalandtúra